רכישת דירה ללא הון עצמי
קרדיט pixabay

המציאות הכלכלית במדינת ישראל אינה מאפשרת לכל אחד לרכוש דירה משל עצמו. צעירים רבים, וביניהם גם זוגות עם ילדים, מוצאים את עצמם בדירות שכורות או אצל ההורים. צבירת הון עצמי על מנת להגיע לקניה של דירה הינה כמעט בלתי אפשרית וכרוכה בצעדים לא פשוטים. עם זאת, רכישת דירה ללא הון עצמי אפשרית וישנן כמה דרכים שבאמצעותן ניתן לבצע זאת. מגזין נדלן מציע מידע חשוב ומעניין דרך אתר אינטרנט מתקדם. ניתן לגלוש באתר ולמצוא את כל המידע הדרוש לכם בנושא קניית נכסים. 

רכישת דירה ללא הון עצמי – איך עושים זאת בפועל?

כאמור, ישנן שיטות שונות לקניית דירה ללא הון עצמי. אך יש לקחת בחשבון שבכל מקרה יהיה עליכם לקחת משכנתא כל שהיא שהתשלום שלה יתפרש לאורך שנים ארוכות:

  • אחת השיטות המוצעת היא משכון של דירת ההורים על חשבון חלק גדול מהמשכנתא. כך ניתן להשיג מימון של אחוזים ניכרים ולהשלים את החסר על ידי לקיחת משכנתא קטנה יותר. 
  • הבנק אשר דרכו תבצעו את המשכון יבצע בדיקות שונות שיאשרו שדירת ההורים היא נטולת משכנתא, יתרשם ממצב הדירה ומכושר ההחזר של הדיירים. 
  • אם הכול ילך כשורה, תוכלו להשיג דירה משלכם וזאת מבלי להחזיק בהון עצמי.
  • ניתן לרכוש דירה ללא הון עצמי גם על ידי לקיחת הלוואות על חשבון הפנסיה או חסכונות וגם אפילו ביטוח חיים. 
  • אפשר גם להיעזר בקרובי משפחה למטרת לקיחה של הלוואה.
  • האפשרות השלישית היא רכישה של דירת מגורים זולה במקום שהוא פחות אטרקטיבי והשכרה שלה לדיירים אחרים. אם בחרתם באופציה הזו אולי תעדיפו לגור לתקופה מסוימת על ההורים ולחסוך כסף.

מהם הסיכונים הנלווים?

כל לקיחת הלוואה מהבנק או ממקור אחר צריך יהיה להחזיר בסופו של דבר. גם משכנתא היא סוג של הלוואה ובמקרה הזה מדובר על תקופה ארוכה מאוד של מחויבות. על כן, כדאי לשקול בכובד ראש מתי לקחת את ההלוואות והאם אתם מוכנים נפשית ופיזית למשימה הזו. כל צעד שאתם עושים מומלץ להתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here