מהי משמעות רשם הקבלנים
קרדיט: Pixabay

רשם הקבלנים הינו גוף השייך למשרד הבינוי והשיכון. תפקידו הוא לספק שירות לקבלנים בתחומים שונים הרוצים להימנות על הרשימה הרשמית המופקת על ידי המשרד. תפקידו הוא לקבל את הבקשות, לבדוק אותן ולאשר את המועמדות. בדיקה נוספת היא לקביעת הסיווג לכל קבלן רשום. מדובר על תהליך מסודר ומורכב ורצוי למבקשי הרישיון לקבל ייעוץ ממומחים פרטיים לנושא.

רשם הקבלנים – מבצע בדיקות יסודיות

כל מי שמעוניין בקבלת רישיון קבלן עושה זאת מסיבות מובנות שכולן טובות. ראשית, זוהי הוראת החוק הרוצה לעשות סדר בתחומים חשובים אלו שחלקם עוסקים בעבודות בטיחותיות. מטרת הקבלן היא לא לעבור על החוק ומאידך, לקבל רישיון אשר יוסיף לו למוניטין. פועל יוצא אחר טבו עבורו הוא צמצום תופעות של קבלנים לא רשומים המורידים מחירים ושוברים את השוק. היתרון הינו, כמובן, גם למקבלי השירותים המסתמכים על מאגר רשמי בו כל הרשום בו נבדק ונמצא ראוי למתן שירותיו. מדובר על תחומים רבים וביניהם: חשמל, אינסטלציה, עפר, שיפוצים, הנדסת בנייה ועוד. ניתן להירשם במספר סיווגים.

תהליך הרישום

כל קבלן יכול להגיש בקשה בתנאי שהוא עומד בתנאי הסף הנדרשים. הראשון בהם הוא ניסיון בתחום של 5 שנים לפחות מתוך 10 השנים האחרונות. כן, עליו להציג תעודה של קורס או לימודים אקדמאיים ואחרים המוכרים על ידי הרשויות. בה יצוין כי עמד בהצלחה בכל התחייבויותיו. ללא אלו הבקשה לא תידון. עליו לצרף מסמכים שונים שחלקם מאומתים וחתומים על ידי עורכי דין, רואי חשבון ומוסמכים אחרים. כך תצלום תעודת זהות הכוללת פרטים נדרשים, אישורי עוסק מורשה וניהול ספרים כחוק, כרטסת הנהלת חשבונות למספר שנים אחורה כולל פירוט חשבוניות על פי פורמט מבוקש, מסמכי ייפוי כוח לנציגיו, מסמכים המעידים על היעדר הרשעות ואחרים נוספים.

אפשרות להתמודדות במכרזים

המשמעות לרישום גבוהה מאוד. בנוסף לרישום כל קבלן מקבל סיווג המתיר לו היקפי פעילות. רישום קבלן שיפוצים, למשל, וקבלת סיווג מתאים יאפשר לו להתמודד במכרזים רבים, לקבל עבודות ולהתפתח. מומלץ מאוד לכל מגיש בקשה להיעזר במומחים היכולים לייעץ, למלא טפסים, להגיש בקשות ולעקוב אחר כל התהליך. חייגו > 073-215-8309

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here