קרדיט לתמונה: freepik.com

אשר מדובר על נושא כל כך חשוב ורגיש גם לעצמאיים וגם לשכירים כמו החזרי מס חשוב להכיר את הנושא על בוריו גם אם אינכם עוסקים בתחום הפיננסי. למרות שהתרגלנו שאנחנו אלו שמשלמים מיסים, תמיד כשמקבלים החזר ובעיקר מרשויות המס זו הפתעה נעימה. אפשר לבקש החזרים באופן עצמאי, אך התהליך הוא בירוקרטי ומצריך לא מעט דייקנות והכרות עם המערכות הפיננסיות של רשות המיסים. לכן מומלץ כן להסתייע באיש מקצוע. כך או כך, הנה לא מעט מידע על התהליך, ובכלל, מאיפה מתחילים.

החזרי מס – למי מגיע ומה הסיבה שהם קיימים?

גם אם אינכם מבינים דבר בכל מה שקשור להחזרי המס, חשוב להכיר את הנושא בכל זאת בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים כי יש לכך חשיבות משמעותית בעולם התעסוקה, ובכלל.

יש שני סוגים של החזרים והם החזרים לשכירים, והחזרים לעצמאיים. העובדה שעצמאיים זכאים להחזרי המס היא די ידועה ונפוצה, אך ככל שמדובר על שכירים, לא כולם יודעים שאלו יכולים לבקש החזרים. ולמרות שאינם חייבים להגיש דוחות למס הכנסה בסוף שנת מס לא מעט מהשכירים כלל לא יודעים שמס הכנסה חייב להם החזרים וכספים.

את הבקשה של החזרי מס אפשר להגיש עד שש שנים לאחור והזכאות מבוססת על חישוב מס שנתי בו השכיר עבד במהלך כל השנה בעבודה אחת בלבד. אם חורגים מכך יכול להיות שתהיו זכאים לקבל החזרים במידה והשינויים שנעשו בשנת המס אכן מתאימים לקריטריונים. הקריטריונים הם לרוב עבודה שאינה רציפה בשל מגוון סיבות בין אם חופשות ללא תשלום, פיטורין, התפטרות, הפסקה בין עבודות ועוד.

איך מגישים בקשה עבור החזרי מס

מהרגע שהבנתם שיש לכם זכאות להחזרי המס, חשוב אם כן לפנות לייעוץ מקצועי ולבדוק לעומק את הנושא בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים. ליווי מקצועי יאפשר לכם לקבל את מקסימום הכספים המגיעים לכם בתהליך חלק ומהיר, ללא שום סיבוכים. הצעד הראשון שלכם יהיה בדיקת זכאות, לשם כך תצטרכו לצרף מסמכים מסוימים ולענות על שאלות הקשורות לעיסוק שלכם ולתקופות העיסוק שלכם. במידה ויהיו מסמכים שיהיה לכם קשה לאתר, אנשי המקצוע בתחום זה יוכלו לסייע לכם לאתר את המסמכים הללו.

לאחר שיהיו בידיכם כל המסמכים, הבדיקה תגלה שאתם אכן זכאים להחזרי המס ותהיו מוכנים להתחיל תהליך של החזר מס הכנסה מול הרשויות. מרגע הגשת המסמכים הבקשה תצטרך להיקלט במערכת ורואה החשבון האמון על התיק הפיננסי שלכם יעדכן אתכם מתי המסמכים יקבלו אישור, ומה הסכום שאתם אמורים לקבל. הסכום יועבר ישירות אל חשבון הבנק שלכם המעודכן ברשות המיסים. כל שעליכם לעשות הוא אכן לוודא שעדכנתם את מספר החשבון הנכון.

חברת אינדיגו היא מהחברות המובילות בישראל בתחום החזרי המס ומציעה לכם מחלקה שלמה של רואי חשבון, עורכי דין, יועצי מס, וסוכני ביטוח וכל זאת על מנת שתוכלו לעבור תהליך קל, מהיר ונגיש ולקבל את ההחזרים המקסימליים בהתאמה האישית אליכם. אתם מוזמנים כבר עכשיו לצור קשר ולבדוק את זכאותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here